Workshops en trainingen op scholen en alle andere plekken waar kinderen weer heel snel helemaal zichzelf mogen worden.

 

 

“Mam, zo ziet het er ineens heel anders uit!”

Hij hangt op zijn kop en ziet de wereld meteen ook op die manier. Van een andere kant, grappiger, lichter en leuker. Oftewel: ‘Upsidedown’ (voor de fans van Diana Ross of van ‘Stranger Things’ 😉 )

 

Dit is ook precies wat wij alle kinderen in Nederland toewensen. Dat het allemaal wat leuker en lichter mag. Er is al genoeg serieus gedoe de hele dag en kinderen lijken  meer en meer binnen, in plaats van buiten, de lijntjes te moeten kleuren. Hoe zou het zijn als er op momenten ook helemaal géén lijntjes mogen zijn?! Als we kijken naar waar ieder uniek kind goed in is en vooral: wat hij of zij leuk vindt?

 

We zien zoveel volwassenen iedere week die heel hard op zoek zijn naar antwoorden op vragen als: “wie ben ik nou ook alweer?” Kinderen in een vroeg stadium al bewust maken van wie ze zijn, wat ze willen, wat ze doen en hoe ze dat dan doen… dat is wat wij het liefste willen!. En het allerbelangrijkste hierbij? Ze bewust maken van wat ze voelen! 99 van de 100 ‘grote mensen’ kunnen dat niet eens meer! “Voelen? Graag. Maar HOE dan?” We horen het dagelijks.

 

Wij willen iets anders proberen, iets nieuws. Bijdragen aan een VOEL-generatie. Kinderen die het heel normaal vinden te blijven delen wat er in hun binnenwereld gebeurt. Ook als ze naar groep 3 gaan. En als ze tiener worden. Of als ze gaan puberen. Gevoelens blijven delen! Dan is Kwartjes over 40 jaar helemaal niet meer nodig! (We zijn tegen die tijd ook aan het nadenken over ‘iets minder werken’, dus dat komt mooi uit! 🙂 )

 

 

Wat het is

 

Met onze workshops en trainingen voor kinderen leren we ze meer aandacht te hebben voor wat er om hen heen gebeurt, daar relaxed en rustig bij te blijven en ook: hoe ze creatief met uitdagingen om kunnen gaan. Het hele pakketje in één. Ze leren beter opletten, maar tegelijk ook te onderzoeken: wat wil ik nou eigenlijk? Hoe voelt dit? Kan ik er ook anders op reageren?

 

We gebruiken hiervoor technieken uit Mindfulkids (mindfulness in de klas), Heartsmarts (Stressreductie voor kinderen) en OMdenken (nu ook in een speciale variant voor kinderen!). Een unieke combinatie!

 

 

Wat we doen

 

Oefeningen, samen dingen uitproberen, voelen, debatteren en ‘problemen’ zien als uitdaging en mogelijkheid. Kinderen leren beter samenwerken, communiceren, hun grenzen aangeven, openstaan voor andere zienswijzen en worden creatiever, opener, slapen beter en kunnen ruzies zelf beter en sneller oplossen.

We werken graag met kinderen vanaf een jaar of 6 à 7 (groep 3/4; dan zien we de mooiste resultaten), maar ook jongere kinderen kunnen al starten met eenvoudige Mindfulkids en Heartsmart-oefeningetjes. Een ‘eindleeftijd’ is er eigenlijk niet: ook 16-jarigen vinden dit nog geweldig om te doen!

 

 

Praktisch

 

We geven workshops en trainingen op locatie en altijd op maat. Leerkrachten zijn van harte uitgenodigd om mee te doen; dan kunnen ze in de klas mooi verder gaan met alles wat de kinderen geleerd hebben en… meestal steken ze er zelf ook nog heel wat van op 😉

 

Meer weten? Mail ons even!